040-170404 ranelid@ranelid.se

Svenska Investeringsgruppen

Vem drömmer inte om ekonomisk frihet och oberoende? Fastigheter kan vara vägen dit. Svenska investeringsgruppen – SIG – hjälper svenska investerare att få tillgång till de möjligheter som finns i fastighetsmarknaderna runt om i världen. Spanien, USA och Brasilien är några av de marknader som SIG är verksamma på. Vi hjälper SIG med utformning av försäljnings- och informationsmaterial.

Passion in the game – dags för damerna

Ranelid reklambyrå fick hedersuppdraget att ta fram en logotyp för Dam-VM i ishockey som spelas i Malmö 28 mars – 4 april 2015. Utifrån IIHF:s riktlinjer skapade vi en logga som illustrerar den brinnande passion för sporten som präglar damhockeyn. I uppdraget ingick också att ta fram en kommunikationsplattform med ett grafiskt manér och en tag-line som speglar turneringens anda. ”Passion in the game”.

Responsiv företagshälsa.

Det är hälsosamt för företag att se bra ut på alla typer av skärmar. Responsiv design kallas tekniken som gör att din hemsida mår bra på både smartphone, padda och dator. WordPress är ett CMS som bygger på öppen källkod och som med hjälp av miljontals användare ständigt utvecklas och förbättras. Vi byggde ny hemsida till Företagshälsan i Arlöv – Lomma AB.

Ishockey Junior-VM 2014

Ingen har väl kunnat undgå att det varit Juniorhockey-VM i mellandagarna. Under drygt ett år har förberedelserna för årets idrottshändelse i Malmö pågått. Och vilken succé det blev. Vi på Ranelid reklambyrå kan stolt och lite skrytsamt ta åt oss en del av äran för framgången.

På uppdrag av arrangörerna Malmö stad, Malmö Arena och Svenska Ishockeyförbundet skapade vi ett vinnande koncept för marknadsföringen av evenemanget. I printmedia, på webben, utomhus, sociala medier, arenautsmyckning och city dressing spreds budskapet att här finns chansen att uppleva framtidens hockeystjärnor spela ishockey som är FAST YOUNG TOUGH och tillgänglig för alla.

Kund: 2014 World Junior AB, Svenska Ishockeyförbundet, Malmö Arena, Malmö stad Evenemangsavdelningen

Uppdrag: Kommunikationskoncept och grafisk produktion för 2014 IIHF World Junior Championship i Malmö.

Vi stod för: Projektledning, Art Direction, Copy, Grafisk form och Originalproduktion.

Hus eller bus?

För att visa glädjen i att flytta in i en helt ny och fräsch JM-villa gjorde vi den här lilla stumfilmen. Filmen var en del i en större kampanj som också innefattade printannonser, digitala banners och DR.

Kund: JM AB region syd.

Idé och produktion: Ranelid reklambyrå.
Foto: Magnus Grubb.

Pin It on Pinterest